5 Şubat 2011 Cumartesi

Güçsüz Kolonilerde Bulamaç pudra şekeri









Resimdeki peteklere bakılırsa arının gidişatının kötü olduğu malum, ancak bu kovanlarda az bir zaman sonra yırttııkk abicim diyen kovanlardan olacak
Nerde gördüm hatırlamıyorum ama yine arıcı bolglarında gezerken arıcının petekte balı kalmamış arılara besin takviyesi yapmak için hazırladığı ve içeriğinin pudraşekeri olduğunu düşündüğüm az bir miktarda karışım yaptım...
yaklaşık yarım kg civarında pudra şekerini bal şerbeti ile ıslatarak yoğurt kıvamında karıştırdım, spatula yardımı ile arı yoğunluğu etrafındaki gözlere bu bulamacı tatbik ederek arıya ulaşamadığı uzak alanlardan daha yakınında bir besin takviyesi olacağı düşüncesindeyim... uyguladıktan sonrada neticeyi gözlemleyeceğim....
Bulamaç yerine bal konulabilir elbette , koysaydın diyenlerde çıkar mutlaka, ama denemekten ne çıkar
Ayrıca masraftan kaçanlar adına :) erik kurusu tabir ettiğimiz şerbetlik içerisine kuru şeker doldurup mümkünse hergün, değilse 2 3 günde bir suyla ıslanması adına şeker üzerine su katıyoruz, arılar böylelikle hem sıvı şerbet içersinde boğulmaktanda kurtuluyorlar, hemde toz şekerin suyu çektiği miktarda emilim yapabiliyorlar hatta tüneller bile açıyorlar kuruşeker içerisinde
Nolmaz Nolmaz diyede üzerinden keki eksik etmiyorum
Bulamaç İçin : Kıvamı akıcı olduğu için çıtaların sadece tek yüzeyine uygulamakta fayda var, bir yanı uygulanıp diğer yanıda aynı uygulamaya tabi tutulurken akma yapıyor...

Hiç yorum yok: